8 książek na 8 marca

Panowie (oraz Panie, bo bez sugestii z Waszej strony może nic nie wyjść), za kilka dni Dzień Kobiet. Jeśli więc Wasza kobieta / dziewczyna / ukochana / siostra / mama jest miłośniczką książek, a zwłaszcza literatury kobiecej i tak jak ja nie chodzi spać bez przeczytania choć kilku stron lub czyta nawet w autobusie… to macie problem z głowy. Wystarczy do symbolicznego goździka i rajstop dorzucić jakiś kobiecy wolumin. A żeby nie była to „Perfekcyjna Pani Domu” prezentuję osiem moich recenzji spośród tysięcy kobiecych książek. Każdą z nich przeczytałam i zdecydowanie polecam!

IMG_1751-2

„Marcowe fiołki”, Sarah Jio

Autorka podarowała nam ciepłą i wzruszającą historię, przemawiającą do serca i wyobraźni, pełną tajemniczych zagadek i skomplikowanych związków uczuciowych. Fabuła książki jest niezwykle ciekawa i z przyjemnością odkrywa się kolejne jej wątki – zwłaszcza te dotyczące sprawy starego pamiętnika. „Marcowe fiołki” zawierają wszystko to, co lubię: rodzinne sekrety z przeszłości, nieszczęśliwą miłość, dobrze przemyślane kreacje bohaterów i… niebanalne wyjaśnienie tytułu. Dotychczas nie sądziłam, że lekka powieść obyczajowa stworzona dla kobiet może być aż tak bardzo wciągająca! Już dodałam tę książkę do listy ulubionych lektur.


„Zanim sie pojawiłeś”, Moyes Jojo

Po książkę sięgnęłam znudzona banalnymi powieściami o miłości. Ta wciągnęła mnie od pierwszych stron i na długo nie pozwoliła o sobie zapomnieć. Historia młodej kobiety, która z dnia na dzień traci pracę w kawiarni i decyduje się zostać opiekunką niepełnosprawnego mężczyzny, ujęła mnie oderwaniem od schematyczności i pięknym przesłaniem. Choć sama tematyka poruszana w powieści nie jest łatwa, nie brakuje w niej humoru i ciepła. Autorka wspaniale wykreowała postaci głównych bohaterów i uchwyciła relacje międzyludzkie. Gorąco zachęcam do przeczytania i przekonania się o niezwykłości tej książki!


IMG_1762

„Dziewczyny z powstania”, Herbich Anna

Dawno nie trafiłam na książkę, która na kilka dobrych godzin pochłonęła mnie tak mocno. I choć domyślałam się, czego mogę się spodziewać sięgając po nią: uczuć wzruszenia i współczucia, niełatwej tematyki i pięknych historii miłości w czasie wojny, nie spodziewałam się, że czytając ją poczuję się jak jedna z nich – dziewczyn z powstania. Losy wszystkich sanitatiuszek, łączniczek, matek i żon przedstawione ich oczami to piękna lekcja historii i patriotyzmu. Dlatego też mam zamiar obdarować tą książką bliskie mi osoby. To lektura, którą trzeba i przeczytać i przemyśleć.


„I wciąż ją kocham”, Sparks Nicholas

To pierwsza powieść tego autora, po którą zdecydowałam się sięgnąć, a wciągnęła mnie na tyle, że chcę przeczytać je wszystkie. John i Savannah to bohaterowie z tak różnych światów i planami na przyszłość, że sam fakt zaistnienia między nimi tak silnego uczucia miłości, zaskakuje czytelnika. Choć los im nie sprzyja, a przez większość roku pozostają tylko w kontakcie listowym, ich wzajemne uczucie nie słabnie. Znajdujemy tu historię wiecznej miłości, która trwa mimo zamążpójścia dziewczyny. To książka z tych, które czyta się jednym tchem.


IMG_1753

„Najpiekniejsze wiersze i piosenki”, Osiecka Agnieszka

Nie ma dziś takiej osoby, która nie znałaby twórczości Agnieszki Osieckiej – poetki, która wywarła znaczący wpływ na polską scenę muzyczną. Jej wiersze i piosenki po dzis dzień wykonują Nosowska, Rodowicz, Soyka i inni. Wydanie, którą masz przed sobą, to opasły zbiór utworów, a wszystkie one są wyrażeniem marzeń o miłości, wolności i odrobinie szaleństwa. Ukażą Ci tę poetkę jako znakomitą obserwatorkę życia, kobietę wrażliwą na piękno i ludzkie historie. Uroczo wydany tomik sam zachęca, by przeczytać go od deski do deski, a potem jeszcze sięgać wybiórczo. Kupując go sprawiłam sobie najlepszy prezent!


„W imię miłości”, Michalak Katarzyna

Tym razem główna bohaterka jest dzieckiem, które zmaga sie z dorosłymi problemami: odejście ojca, ciężka nowotworowa choroba matki i utrzymanie rodziny. Mądra i rezolutna dziesięcioletnia Ania radzi sobie znakomicie. Trafia jednak do Jabłoniowego Wzgórza i jeszcze nie wie, że to dopiero początek licznych niespodzianek. Kolejne strony książki odsłaniają przed nami piękną opowieść o poszukiwaniu miłości i potrzebie życia w pełnej rodzinie. Autorka pozwala nam uwierzyć w pozytywne zakończenia nawet trudnych historii. Polecam kobietom, które jak ja lubią wzruszające książki.


IMG_1760

„Bezdomna”, Michalak Katarzyna

Tytułowa Bezdomna to zrozpaczona Kinga próbująca w wigilię Bożego Narodzenia skończyć ze swoim życiem. Ktoś jednak staje jej na drodze – najpierw ratuje życie, by potem nieźle w nim namieszać. Autorka szokuje czytelnika i otwiera oczy na ludzkie dramaty, dotykając trudnych tematów takich jak: bezdomność, depresja poporodowa i śmierć. W tej przygnębiającej historii znajdziemy jednak wiarę w drugiego człowieka, nadzieję i miłość. Książka wciągnęła mnie od pierwszej do ostatniej strony i nie pozwoliła o sobie zapomnieć. Obowiazkowa lektura dla wielbicielek niełatwych historii.


„Gwiazd naszych wina”, John Green

Nie wiedziałam, na czym polega fenomem tej książki i jej popularność wśród młodych klientów, dopóki sama po nią nie sięgnęłam. Historia Hazel chorującej na raka już od pierwszych stron jest niesamowicie wciągająca i chwytająca za serce. Mierząc się z tą historią zadajemy sobie pytanie, czym są nasze problemy przy takich jak opisane w tej lekturze. Mimo niełatwej tematyki, autor stanął na wysokości zadania i stworzył powieść, którą czyta się z przyjemnością i satysfakcją dobrze wykorzystanego czasu. Od chwili zakończenia czytania, nie mogę przestać myśleć o tej historii, niech to więc będzie najlepszą rekomendacją. Polecam, polecam, polecam!

niemarysia, zaczytana

One thought on “8 książek na 8 marca

Skomentuj

