Pancakes z syropem klonowym

W końcu je zrobiłam! Zawsze byłam ciekawa tego smaku, a teraz była okazja: Mikołaj przyniósł mi na święta syrop klonowy, a w mojej ulubionej książce „Pyszne 25” Anny Starmach znalazł się przepis, co do którego nie miałam wątpliwości, że wyjdzie jak należy.

IMG_1613

Z przepisu wyszło mi sporo placuszków (choć teoretycznie miało być 8-10); najadła się tym cała rodzina.

Składniki:

250 g mąki

250 g maślanki (Zamiast maślanki użyłam jogurtu naturalnego. Ciasto wyszło dość gęste, więc później rozrzedzałam je mlekiem aż do uzyskania naleśnikowej konsystencji)

50 g cukru pudru

2 jaja

1 łyżeczka sody oczyszczonej

50 g roztopionego masła

syrop klonowy (zamiennie można użyć płynnego miodu)

owoce (mi pasowały pomarańcze i kiwi; większość przepisów zawiera jednak maliny, borówki lub truskawki; także w formie konfitur)


Wykonanie:

1. Do miski wsyp mąkę, sodę, cukier. Dodaj jajka, masło i maślankę. Wszystko wymieszaj mikserem.

2. Małą chochelką nakładaj porcję ciasta na nieprzywierającą patelnię i smaż 1-2 minuty z każdej strony.

3. Na gotowych placuszkach ułóż owoce i polej je syropem.

Oczywiście nie obyłoby się bez pomocy drugiej połówki, która dzielnie stała przy patelni. Nie śmiem o tym nie wspomnieć. 🙂

One thought on “Pancakes z syropem klonowym

Skomentuj

