Świąteczne wieńce

Podglądane na fanpage „ale to fajne” świąteczne wieńce urzekły mnie swoją prostotą. Niby świąteczne, a jednak skromne i w dużej mierze ‚ekologiczne’. To było coś, co chciałam wykonać jako niezobowiązujące prezenty dla najbliższych.  Na efekty nie trzeba było długo czekać, bo po zakupie materiałów i dwóch wieczorach na wykonanie, w wigilię i święta wręczałam już takie pakunki:

7a

Podstawą była okrągła styropianowa forma, którą można w świątecznym okresie zakupić w pasmanteriach, kwiaciarniach i sklepach papierniczych. Kilka takich pierwszych form spryskałam srebrnym sprayem, ale kiedy nauczyłam się je ładnie i ściśle owijać, zrezygnowałam z tego pomysłu, bo styropian już mi nie prześwitywał. Dalej potrzebna była dość gruba włóczka lub sznurek jutowy. Tym drugim owijało się trochę ciężej – trzeba było mocno ściskać przy wewnętrznej średnicy, aby na zewnątrz nie pojawiały się luki. Kokarda to wycięty z np. z filcu prostokąt ściśnięty materiałową wstążką. Zwieńczeniem wieńca były przyklejane ozdoby z lasu, kwiaciarni lub starych ozdób: szyszki (czasem równiez pomalowane sprayem), gałązki i „jarzębina” (do dziś nie wiem, jak nazywaja się te czerwone bóbki, ale w okresie świątecznym pełno ich w kwiaciarniach). Wszystko mocowalam gorącym klejem z pistoletu. Wtedy też go odkryłam. Szkoda, że tak późno, bo przydałby się również we wcześniejszych pracach. Od tych świąt widujemy się bardzo często 😀

A tak wianek z juty prezentuje się na drzwiach:

7bJeszcze jakiś czas po świętach miałam kilka osób do obdarowania i żadnej formy w zapasie. Brakowało już ich chyba we wszystkich możliwych miejscach. Udało mi się jednak dostać kilka form w mniejszym rozmiarze. Takie maleńkie wieńce też wyszły ciekawie, a jeden z nich wisi na moich drzwiach do dziś. 🙂

7cniemarysia

One thought on “Świąteczne wieńce

Skomentuj

